annaodenbrand.blogg.se

Första inlägget

Publicerad 2015-02-20 02:48:00 i Allmänt,

Hej! 
Det här är alltså första inlägget på min nya blogg och jag måste erkänna att det känns lite halvknepigt, var längesen jag satt o skrev såhär haha :))
 
Jag heter Anna Odenbrand och bor i den lilla staden Karlstad. Jag är 16 år och går första året på gymnasiet, där går jag en samhällsvetenskaplig linje. Jag sitter också med som ledamot i Hammarö ryttarförenings ungdomssektion.
 
Jag har två hästar, en maxad C-ponny född 1992, som heter Börsgårds Curazo men som till vardags kallas för Curre. Han har jag tävlat lite med i hoppning men iår bestämde vi oss för att han skulle få gå i pension, därför rider jag inte honom så mycket längre, det är mest min lillasyster Ida och vår goa medryttare som har hand om honom. 
 
Samtidigt som Curre fick gå i pension bestämde vi oss för att leta storhäst, och för ca 2 månader sedan provred vi en häst som heter Fänrik Henrik Alp, och när det var dags för veterinärbesiktning dansade han igenom den. Frasse är en valack född 2009 efter Löjnatshjärta. Han har än så länge tävlat 110 hoppning och är hur snäll som helst i hanteringen! Han är också väldigt trevlig i dressyren, och det är ju såklart ett stort +.
 
Här på bloggen kommer jag skriva mycket om hästarna eftersom att det är det jag håller på med på dagarna :)) Hoppas ni stannar kvar!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela